ena
hapdet pasal makan khas utk orang yg menanya...
kenapa ko tak citer pasal masak2 lagi ha??
skang ko da tak sempat masak ek?? muaahahaha
kejam tau ko nyah... gelakkan aku.... huhu
ko sama ngan kak ros..
kak ros tuh... hari2 kejis aku tau..
dia tuh.. antar anak p skul kul 10pg (anak dia sesi II. aqim sesi I, stat 8pg)
pastu p makan kat kedai ngan somi tersayam
then kul 11 lepak2 tgu anak abis skolah..
kul 12 amik anak, lik umah terus. lepak kat umah plak..
tak payah masak sebab da kenyam..
malam2 plak, nanti anak sulung dia balik keje, anak d tapau utk dia laki bini..
so senang katanya... pastu dia igt aku pon cam dia.. hari2 p makan luar or tapau ajer..

dia tatau betapa berchentanya aku nak singgah kedai nk menapau...
kalo nk p bli before amik aqim
mmg alamatnya mimpi di tengahari la aku..mana nyer sempat aku nk tapau..
asal aku da siap2 nk kuor umah je, amani be*rak.
asal amani tak be*rak je, si ica be*rak..
hari2 aku terpaksa pecut tapak kaki tau.. kalo tak, kompom aqim tercongok sorang2 tgk budak sesi II belajor.. untung la kan? sbb leh blajor dua kali sehari.. hahaha... merapu btola aku nih!!

hah pasal tapau..
petang2 tu.. kalo nk suh p kedai tapau makanan.. aku lebih maharajarela pi masak tau..
hohoho aku mmg tak mampu makan luar wei...
aku tak mampu nak bli 4 kotak nasik ayam berharga $5.50 sekotak tu
sebab... tol nk p bli nasi tu ialah nak jalan kaki p kedai.. dan heret 4 askar..
hohoho sungguh tak mampu!!

makanya... hari2 aku masak..
err kalo tak, aku nk bagi makan apa... huh!
bodak2 ni.. taunya lapor aje.. hohoho
nak2 kalo balik dari skolah.. tgh2 hari tu..

nak tau.. ada sekali tu.. aku penat nk pengsan..
panas wei jalan kaki kul 11 pagi..
dukung rollie gedebus.. dan tolak lori muatan penuh berisi pollie and ollie..
sampai umah.. budak2 ni dah bugel.. panas..
pastu aku kuarkan la makanan yg terpaling COOL utk tengahari yg panas ini..
hanak2.. mari lunch!!!
ko tau apa respond ica??
hah ko tgk muka dia ni!!


dia membebel2 sambil tunjuk2 jari kat mangkuk aku!!


isnt this cool, doter?
sejuk2 dari peti ais, kita ngap!! aahhh jimat tenaga mak ko!!
mak ko simpan tenaga nak kemas umah yg korang terbalikkan ni tau!!

MAKAN!! jgn byk citer!!



------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
6 Responses
  1. ida Says:

    muka si ica tak menahan wehhh..tak suka ker tengok kaler ijau2 tuh....comell giler muka diaaa..kalau depan aku, harus dicubit2 dah tu


  2. mama maman Says:

    cumil baby ica buat muka.... cubit pipi sikit...:)


  3. zealvia Says:

    wahhhhhhhh sangat berkhasiat inih!


  4. Cik E Says:

    tergelak aku tgk muka ica tu..cubit kang..

    mak nye ngan anak2 diet mkn salad je ke?


  5. uG Says:

    Pesal anak2 ko pkai spender jer tuh wei?
    Sep air ek? Hahahaha


  6. hahaha..klasik-la muka ica! i like =)
    baguslah maknya nih...ajar anak2 diet yg sihat...bagus2...jimat tenaga kn? ekekeke


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back