ena
malam tadi saya (kami?) sangat marah...
dan kami gaduh besar kerana kemarahan itu

si dia mempersoalkan...
mengapa
saya amat sukar untuk memaafkan si dia...
orang yang paling menyayangi saya
orang yang sentiasa menjaga kebajikan saya
orang yang tidak pernah memandang wanita lain selain saya...

dan saya??
saya tiada jawapan

pada saya,
sebagai orang yang paling rapat seharusnya dialah yang paling memahami saya
memahami kesungguhan, kemarahan atau kekecewaan saya
memahami sejauh mana saya mengharapkan sesuatu daripada dia...

dan saya juga...
saya memang sangat kecewa
sejak pergaduhan besar pada 15.6.08 iaitu pada hari ulangtahun kelahiran si dia...
saya masih rasakan titik hitam itu menempel di hati saya
saya masih merasa diri saya betul² tidak dihargai (walaupun si dia menegaskan sebaliknya)

ah sudah la...
saya pon tatau di mana kesudahan kemarahan saya (kami) ini...

------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
8 Responses
  1. ellyn Says:

    erl...

    jgn la gaduh2 k...
    mesti ada jln penyelesaiannye....

    p/s: dulu aku skolah tadika ngan drjh satu kat sk gunung ledang tu haa... dok kat tmn megamas..ko org sana ek?


  2. nazat Says:

    adey amma..

    itu anak punyer berak pon mau gado2 ka?? kasik angkat itu taik buang la.. wennak wennak..

    sabau yer maaa..
    kalo lidah lagi kan tergigit... inikan pulak suami isteri... aku memahami mu..cecepah.. haha... kita kan ada laki yang sama peel... pusing kepala duh..!!!


  3. ena Says:

    bukan skolah gunung ledang la ellyn...
    skolah rendah ledang...
    gunung ledang tu kat tangkak...

    mesti ko kenal ayah aku kan? cekgu yang garang kat skolah tu ehehehe...


  4. ellyn Says:

    aku pun dah x igt tp ada ledang2 la mmg kat tangkak..

    mana aku knal sgt ngan cikgu masa tu yg aku igt cikgu Bm aku baik..bdn bsar2 cikgu lelaki...hehe


  5. ena Says:

    ops! ellyn...

    gunung ledang tu kat sagil. pembetulan!! ehehehe


  6. ena Says:

    nazat...
    mueheheheheh
    nanti mu kawen mu tau okkeyy...

    kalo mau tau sebelom kawin, kasi baca itu buku "the trouble with marriage" leh memahami sikett ehehehe


  7. luna Says:

    ena,mungkin ku tak membantumu apa apa.
    kucuma mau kau tau, masa kau tensi itu
    kau bukan keseorangan,kerana ku pun sama...uwa,uwa..

    memang tiada org ketiga antara kita, tp ku masih kechiwa


  8. ena Says:

    LUNA...

    huhuhu... ku ingat ku sorang yg perang laki mini huhu


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back