ena
aduhhh kelmarin sangat la sadis untuk ku!

ari sabtu tuh hubby teringin sangat nak makan meat ball soup..
ku masak ler...walopun ku tak lalu nak makan soup tuh dgn nasi...
si iQa plak nak buat popia sardin...
mmm ku buka makan popia ajer laa...

kul 6lebey si iQa plak nak ikut cik uG buka posa kat luar..
tak jadi la buat popia sardin...sebab tukang gulung popia nak kuar...
sudahnya ku takde apa nk buka posa...

tiba² datang plak anak jiranku antar roti jala+kuah kari ---yuhuuuu faveret aku tuh roti jala!
apa lagi
ku balun la time buka posa...
ehehehe syedappp jer aku makan...

tiba² kul 3pagi, ku sakit perut... dan trus muntahhhhh banyak giler!
aik apasal nih!
pastu ku buang air besar plaks!
selang 2 jam ku muntah + buang air lagi
sampaiiii ler ke pagi... lembik giler badan aku!

kul 9 pagi ku da pegi klinik... keracunan makanan katanya...
huhu memang sengsara laa..
ku dah lama giler tak kena muntah+buang air nih!
alahaiiii
anak² sumer hubby uruskan... aQim pon minum ebm jer seharian. sekali jer bF sebab aku tak larat sangat²!
minum plain water pon muntah
minum 100plus pon muntah
jalan pon huyung hayang!! haiyaaaa.....

menjelang petang cam da ok sket, kerana ku togok 100plus dan jus guava dengan banyaknya.
tgk ku ok jer, hubby ajak p carik baju melayu aQim + buka posa @ asiari kat SACC Mall Shah Alam..
ku kesian hubby... pegi gaks la... sekali tuh... baru jalan sket ku da huyung hayang nk pitam (tak posa pon nak pitam gaks??) air lam badan kureng kot...
last² makan pon tak lalu..
dan pas makan ku terus jer balik umah...
sian anak² aku... tak dapat beli apa pon.... mama tak sihat huhuhu


Alhamdulillah menjelang pagi senin ku da sihat 100% dan leh la pi kejer... huhuhu

----------------------------------------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
6 Responses
  1. siannya ena..akak penah kene dulu..serik betul..skrg mmg berhati2 apa nak dimakan..keracunan pun iye,gastrik pun iye...nape x makan nasi?mana leh makan roti jala je...bf moms kene makan lebey sket..take care k


  2. huhuhu memanggg...kalau kene cam gitu memang lembik..pastue dia punya pulas perut tue sengsara sangat rasanya...dah lama tak kene..jgn la kene....tak sanggupppp....


  3. nazat Says:

    huhu.. ko sakit ker kak..
    apesal daku taktau pon


  4. ena Says:

    kak ina...

    huhu lately tak selera nak makan la kak...


    kak melati
    huuuu memang tak sanggup arr nak tunggu recover tuh aduhaiiii insaff aku kak!!!

    nazat!
    mu shibuk... sebab tuh tatau
    ekekekekeke


  5. Liana Majid Says:

    akak penah kena dulu.. tapi lagi teruk sampai seminggu.. pegi spital siap suh warded..tp ku taknak..last2 doc tu amik darah..tp takder apa pulak... doc tu bg ubat kira yg paling power baru ok..


  6. ena Says:

    kak zaara...
    hah? sampai nak kena masuk ward? dah dehydrate kot??
    alahai sengsara la amat....

    ku berdoa panjang kak supaya cepat sembuh!
    hubby suh balun air jambu. berkotak² dia beli! jambu tuh kan highest source of fiber...

    seb baik ku seharian jer da baik daa fuhh!! serikk!!


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back