ena
dah lama saya nak kisahkan pokok² kat umah saya...
tapi tak terbuat²...
tiba² terpandang entry Sue@arianna pasal nih...
so utk bagi chance dia tgk... saya buat entry ni khas utk SUE.. ihihi

eh nanti nanti....
nih bukan kat umah saya!! nih kat Flora Fest Putrajaya ekeke


nih gambar masa saya datang tgk umah utk disewa...
ni area belakang umah.. depan umah lupa nak snap.
memang cam haunted house la..
tapi umah nak sewa, kan? kami amik jer asal murah

ha tgk sket pintu belakang ni.. penuh pokok mengurai!!

lalang sampai tak nampak umah jiran belakang!
pagar pon da takde... lalang sana sini

tu umah jiran belakang
ada satu pokok besar kat belakang pagar nih.. gerunnn


ok tu dulu.... skang belakang umah saya da gini..

ada pokok kacang kat belah kanan tuh.. lupa nak snap..
pokok pisang beranak², ku tak kuasa nak jarakkan...
pisang yang da tebang pon tak dibuang... tatau nak buang mana.
biar jer sampai kering ehehe pemalasss............... lalala
nih salah satu hasil sebelom ditebang..
da banyak kali berbuah bertukar ganti da pisang nih..
nih pisang yang baru masak kelmarin.. ada 2 tandan sekali tebang..
ni plak yg baru masak semalam.. yg nih lagik gebu. geram aku!!
ada pisang kembar atas tuh tapi aku da telan ehehe

okeh nih pandangan hadapan umah aku (ker pandangan sisi kereta??)
lama belah kanan ada pokok ceri - ku tanam masa baru pindah. da besor da.
maknanya da lama la aku tinggal sini, kan??
aQim leh dok kat pokok tuh goyang kaki sambil makan roti
pokok bunga yang segan² nak idop
cactus nih plak kena penyakit. ada merah² kat batang dia huhu

laman belah kiri pula berfungsi sebagai kawasan sidai baju pada waktu pagi..
dan jadik tempat jalan² utk aQim di waktu petang...

sue, rumput tu ku tanam masa preggie aQim. gigih tak gigih tanam sendiri demi nak menjimatkan kos ekeke...

sungguh ku suka tanam² pokok nih... tapi sebab kat sini, kena beli tanah pakai pek²... minat tu makin terpendam jer... nanti la tgu umah sendiri ek...


------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
Labels edit post
5 Responses
  1. Aiza Parman Says:

    laman rumah mu lebih bersih dari kak punya walaupun kita sama-sama duduk menyewa. dulu masa bebaru pindah abah ada bagi 2 pokok habis mati sebab tak jaga..kakaka..
    skrg asyik sebut kat hb nanti lah ada rumah sendiri ku akan rajin..entah ye entah tak..


  2. luna Says:

    cantek..ku sangka rumah sendiri..
    siap ada pokok yang boleh aqim naik goyang kaki
    *harus lepas ni ku terjah nursery beli pokok...kekeke


  3. ena Says:

    hehe.. kak nanti umah sendiri, panggei la landcape architect utk make up laman mu..besh beshh...

    Luna,
    huhuhu umahku umah sewa... siann.. anak da besar pon takde umah sendiri


  4. tini Says:

    uuh.. kagum dgn rumput tnm sndr tu.rajin! tp bab pokok ceri, kita sama.i pun ada, bezanya, u pnya segar, i punya x berapa nk segar.anw, how long nk dia jd bsr cengg2? mine about 6mo tp kecik je btg


  5. ena Says:

    TINI,
    berapa lama eh.. tak berapa ingat la.. rasanya lebih kurang setahun kot.

    *mu tanam sendiri ke memang da ada? psssttt pokok ceri suka gugur daun. penat menyapu huhuhu


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back