ena
aku kan takde keje lain
jengah sana jengah sini
jengah tenet ler bukan jengah umah orang!!
ni jumpa kat tenet

mula2 nampak Kak Nis mama Hairee buat
lepas tu tgk Kak Zaara mama aQil plak buat

pastu aku buat. hahaha


extra spicy shepherds pie


saper nak buat ikut resepi kat belog kakak2 tu ye..

aku punya da amend seperti berikut:

1. tak letak kiub pati ayam - umah aku takdak perasa2 dan penambah perisa tu suma
2. aku tumis daging tu ngan cili blend dan letak cili padi potong halus - haha aku kan kemaruk pedas
3. gunakan sikit je olive oil utk tumis - takleh byk myk. kami batuk huhu


seperti biasa Pidaus tak suka makanan tanpa belacan aka western fud
beliau makan sesudu aje kerana beliau adalah melayu tulen kah kah kah

maka pie ini dihadap oleh aku anak banak aje.. sendap!!
tapi aku takleh makan banyak..
daging kisar brand Ramly yg aku guna tu.. sangaaaat rasa lombu.
seperti kukatakan
aku imajin seperti geget2 badan lembu yg tgh mkn rumput di tepi jalan.. fuhhh!!!

makan sikit aje tau! lebihnya simpan lam fridge utk lunch kanak2 tengahari esok di kala maknya posa. maka jimat tenaga. tak payah memasak di tengahari ekeke

dah tau tak suka lembu tapi gatai buat pakai lembu kan?
tah apa2 aku ni..
lenkali aku buat guna ayam la.. nyum nyum nyum



------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
4 Responses
  1. Ammi Sara Says:

    senang kan masak cenggini, all in 1 je. sedap pulak tu...hehe..ok mak buyung puasa? as for me? masih ber'holiday' lg, huhu


  2. atas tu kentang ke kak? macam menarik jer


  3. knur selalu juga buat ni lps tu letak grated carrots dgn peas sbb nak paksa anak2 mkn sayur.


  4. kmieja Says:

    ayat mu elynnn....geget lombu...tak tahan hehhehehe....nampak sedapp...:)


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back