ena
kalo korang nak bengang ke nak hangen??

aku bli barang on9.. dari seller kat FB
kakak tu kata harga brg tu RM60 skali dgn kos pos
so ok, aku bayar dan dia kata da pos kelmarin

tiba2 semalam dia msg aku, kata nk mtk additional rm30 sbb kos pos mahal
apa kes ko?? dia kata barang tu beso dan dia kena pakai kotak. so mahal
masa nak beli aku da tanya sekali ngan rege pos. ko kata rm60 tu termasuk pos!!
masa tu ko tatau ke barang ko jual tu mmg beso?
dah ko peniaga, ko main tibai je ke rege pos tu berapa?

come on la.. aku pon meniaga cam ko.
aku paham la kekadang kos pos terlebih sikit terkurang sikit..
so aku topup ngan duit sendiri la. sbb da silap aku bagitau kos rendah

tapi biasanya aku kompomkan kos pos dulu, tanya buyer setuju tak
then baru pos. bukan pandai2 pos je pastu sedap2 mintak buyer tambah duit

ni sebahagian petikan balas-membalas msg antara kami di FB:
aku: kenapa tak tanya saya dulu? kalo tanya saya, saya akan suh guna pos biasa

dia: akak nak senang. masa tu akak pos byk barang. so akak pos je skali

aku: kan saya da kata brg sy tak urgent. sy lik kg lambat lagi. abis kalo saya takmo bayo cemana? (dlm ati: mmg la seller akan pos banyak2 barang skali..takkan nk g pos 8kali sehari)

dia: takpe.. biar brg sampai dulu nanti baru bayo

malas da nak reply msg dia. apa igt skang ni aku takde duit, nanti aku ada duit baru bayo?? bukan! bukan!! aku bukan takdak duit nak bayo ok. aku pelik ngan etika bisnes apa yg ko amalkan ni?

orang meniaga ko nak meniaga. tapi ko buat kastemer sesuka ati je.. sekali aku lesing ko kang ha!!

kalo korang hangen tak?? eiiii... apa punya peniaga la camni!!

------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
Labels edit post
4 Responses
  1. LiAnA Says:

    sila bgtau saperkah org itu.. so lenkali takder aku lak terkena wakaka


  2. Kak Mah Says:

    cengil mu ena...eehhehe.... kalau takat beza 5 hengget tue mahap lagik ini sampai 30 hengget..makkk oii..pastue leh mintak lak tue...kikikikiki..ah kak nyer jenis...kalau dah tersilap tu..sendiri tanggungla..nak wat camner dah salah sendiri...

    pssstt...jual aper tue.... bizi body lak aiiiiii


  3. shima Says:

    Beli ape tu..beso beso tu hihihi


  4. Ena, baca sini ---> kwn aku kena..lagi hangin

    http://arryrozy.blogspot.com

    Clothpad nyer citer :P


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back