ena
aku sangat marah dengan CARI kebelakangan ini.
selalu sahaja servernya wenggg dan menyebabkan aku tatau nak buat apa kat opis!! kekekeke

kisah ni aku da taip nak tepek kat forum
tapi tiba² takleh masuk plak!! hanginnn jer...
so aku nak ler tepek kisah ni kat sini muehehehehehehehehe........


ku selalu kata pada diri sendiri
menyusukan anak nih, pahalanya banyakkk melimpah ruahhh!!
dan itu adalah tanggungjawab ibu-ibu.
kalo tak takkan disebut dalam alQuran.

".... dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka dua tahun genap, iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu. Dan kewajipan bapa pula ialah memberi makan dan dan pakaian kepada ibu itu menurut cara yang sepatutnya. Janganlah menjadikan seorang ibu menderita kerana anaknya. Dan waris-waris juga menanggung kewajipan tersebut jika si bapa tiada"

takkan la nak dapat pahala banyak melimpah² tu senang kan??
mesti la banyak cabaran. sabar la ubat paling mujarab.

ni ada satu kisah.
pada satu masa, ada sorang wanita berjumpa Rasulullah SAW
dan mengaku depan baginda,
dia telah berzina hingga melahirkan anak.
dia meminta supaya dirinya dihukum
sebaliknya,
Rasullullah SAW menyuruh dia pulang ke rumah
menyusukan anaknya itu sehingga 2 tahun
kemudian, datanglah kembali jumpa Rasullullah SAW untuk terima hukumannya..

MasyaAllah...
pentingnyaaaaa menyusukan anak!!!
kenapa lah ramai muslimat tak sedar kepentingan itu! (termasuklah aku, dulu...)



------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
4 Responses
  1. habibnas Says:

    huwaaaa lin aku nak bf aku nakkkkk
    tapi lin telinga aku tak tahan lun semanagt aku goyah lin..susu aku yang dah simpan buang ke tanah lin..dilema aku dilema..ngan tak berurt ngan berketul susu ngan demam tek aku..ngan nanah puting ya allah lin


  2. Aiza Parman Says:

    Erl...haku TAG ramadan,
    singgah ye ke blog haku Aiza a.k. Nis.


  3. ena Says:

    bib,
    huhuhu memang ar banyak cabaran bF nih... tak ramai yang senang aku rasa.
    aku pon melalui kesusahan itu.. bengkak tek sampai ketul²,crack nipple,sakit pinggang,baby takmo lepas, melecet...macam² lagik huhuhu tapi kena kuat semangat... insyaAllah huhu...

    takpe BIB ko ada peluang tuk yg dalam perut tuh nanti hehe

    *aku pon tkde family support. ku pekakkan telinga jer. sendiri support sendiri punya kehendak.


  4. celahtingkap Says:

    terujanye tgk stok ebm u sis...lg bersmgt rsnye nk BF baby nnt...insyaAllah..


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back