ena
aQim mintak biskut..
aku si mak yang malas ni, bagi la dia sebungkus biskut suh dia makan kat depan tv while aku kat dapo tah buat apa ntah...

skali tu aku dengo abah aku dok cakap ulang2 ngan haQim...
amik 2 keping jer... yang lain tu pegi bagi kat mak!
suruh mak simpan!
bagi mak! suh mak simpan!!
aku kuar la kat pintu dapo... tgk si haQim termenung2 bila atok dia cakap camtu..
pas abah cakap ulang2 kali baru dia hangguk2 paler dan jalan p dapor...
aku yg diri kat pintu dapor tu hulur la tangan...
mintak biskut tu kat dia...

tapi haQim lari masuk dapor... siap tepis tangan aku...
masuk dapo...
dia pusing2 carik2...
aku pelik laa...
aku dok panggil2 dia...

ni lah mak!! bak sini biskut tu!!

aku dok terjerit2 panggil dia
tapi budak berlagak pandai ni lari sana sini kat dapor cari2...
cari apa ntah!!

pastu lari semula pi kat abah aku...
sambil cakap..
takde tok... mak takde...
mak takde... mak takde....
huhuhu sambil buat muka cam ajuk arissa nanges...
aku ngan abah blurr jer...
amenda ntah budak ni....

sekali tu.. baru terpikir...
ooooooo dia carik atok mak!! (mak aku ler...)
patut la masa abah aku suh bagi pada atok mak. dia terpinga2..
agaknya dia pikir... mana ada atok mak kat sini...

huhuhuhu.... haQim haQim..
ko ingat lagik kat atok mak ek???

mama sayang ko Qim...


------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
Labels , edit post
3 Responses
  1. LiAnA Says:

    budak kecik memory dia kuat huhu.. ingat betul dia..


  2. zealvia Says:

    yelah aqim masih ingat.


  3. Ealyie Says:

    sedey la beb weh..:(
    aku lak sebak baca..


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back