ena
ni bilik aku kt kg. bilik yg terpaling best....
satu2nya katil aku yg bukan divan..
kalo anak terhantuk kat besi katil pon best gak! kalo jatuh katil pon lagi best hahaha...

buaian paling kretip ciptaan aku... arissa dalam tuh....
murah dan jimat..modal 4 hengget je nak tidokan anak wakaka...
spring tu rm2 besi buai pon rm2.. bli kt kedai 2 hengget mcm2 ada yg kat bkt. gambir ..

sila jangan tanya kenapa katil aku ada bunga2 dan lilit2 cam katil pengantin..
sebab aku da tanya 18 kali pada en.pidaus.. agak2 anak berapa baru kita patut bukak bunga hiasan kita kawen ni? dan takdak jawapan.. seb baik bunga plastik :D



cuti skolah ada lagi seminggu... cuti skolah kat mesia da abis ek..
demi somi terchenta yg da muncung2 tanya baper lama aku nak dok kt kg..
maka aku pon kemas la beg dgn wajah tenang.. balik spore ahad lepas..
ari senin selasa...aku mcm kesengal dok umah ni..
aQim lak pagi2 senin mengigau.. "abam nak naik nko (moto)"
dia terlebih dose ler.. kat kg tetiap pagi atuk aji bawak round kg naik moto..

aku plak mcm tak cukup2 tido.. senin selasa aku layan membungkang aje..
akibat aku jatuh bilik air tu le kononnya..aku sakit perut...
maka perlulah aku berehat panjang kan? haha..
bangun awal pagi pastu tido balik..hisshhh sungguh tak elok!!
sampai sakit2 kepala.. malam2 takleh tido lak.. tido da abis! haha


hubby lak da tegur...
dia: kenapa awak monyok je 2 hari ni yang?
aku: perut saya sakit la bang (lam ati: sy ngantok la bang kikiki)
dia: jgn la sedih2 lagi yang.. ada hikmah tragedi tu..redha je la
aku: hoh.. yelah..
dia: abg bukan apa... kalo awk monyok2 gini.. err..
aku: naper?
dia: awk monyok2, awk msk pon tak sedap! tak berasa! hahaha
cis kan? aku igt dia concern kt aku rupa2nya dia concern isi perut dia je! ciss!!


pas semalam aku cam ensap sikit la...
kul 7 pagi laki aku da kejut arissa.. mandikan dia awal2 sebab isteri dia yg terchenta ni sakit perut.. dan susah nak mandikan anak..
haa mithali tak laki aku? tlg la puji la bahawa laki ku mithali..
sejak ada puji2an kata lakiku rajin.. makin rajin taw lelaki itu.. haha

maka
aku pon ada rutin baru sekarang..
kejutkan arissa kul 7 pagi tuk mandi..
sementara aku masak bento hubby, sorang budak kecit da wangi :D
budak haQim takpe.. sng sikit mandikan dia..
tak tahan nak dengo dia menjerit2 takmo kuar dari bath tub je la..

rupa2nya panas tak sampai ke petang..
ku sangkakan tido ku betul2 da abis..rupa2nya ada banyak lagi...hahaha
pagi tadi pas masak sadin utk bento hubby..
aku msk sadin je sbb tak sempat nk tgu ayam defrost.. tp skang baru aku sedar..knp aku tak defrost pakai microwave eh? sungguh! mmg sengal!!
dan siapkan sarapan..
dan pastikan anak2 bangun tgk tivi..
aku masuk bilik sambung tido sampai kul 11 lebey...
hahahaha... keji! mmg keji!! :))




------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
8 Responses
  1. hehehe..kak ena. untuk hwife nak tdo sampai petang pon xkeji..asalkan semua keje jalan=p

    errr..semua kerja penting sahaja.hehehe


  2. makcikrehan Says:

    ahahahahahaha.... laki aku tak konsen pon kalo aku buat muka bunyuk lagutu wehh.... tensen!


  3. Ina Hashim Says:

    ena,

    pas jatuh kat blk air aritu g check kat klinik tak?baby tak pape ke?


  4. zealvia Says:

    A'AH ER...bila ko jatuh?...aritu aku rasa eca yg jatuh kan?


  5. ena Says:

    farah..
    bila bgn tido, pengsan tgk sepah2an yg anak2 buat sepanjang ku tido!


  6. ena Says:

    makcik..

    laki aku konsen pon sbb takut aku masak tak sendap rupanya.. cis!


  7. ena Says:

    kak ina..
    baru gi check.. doc kata takde pape.. :-)


  8. ena Says:

    zea..
    ica jatuh ari rabu. aku plak jatuh ari kamis..hahaha sengal buntut taw!!


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back