ena
sila imajin:


seekor ayam betina sedang bermain2 di padang
sambil mematuk2 ke tanah
dan sepasang kaki ligat mengais-ngais
mana lah tau ada rejeki dapat cacen seekor dua
dapat dibuat pengalas perut sambil bermain-main

tiba-tiba datang 2-3 lelaki menderu-deru lari ke arah si ayam
si ayam cuba mengelak lari susup sasap menyelamatkan diri
tapi nasib tak baik dapat ditangkap oleh si lelaki

lantas dibawa ke rumah penyembelihan
dikelar leher mati terkulai
direndam air panas abis licin bulu-bulu dibadan
yang tinggal hanya la goosebumps

dipamer pula dipasar KIPmart Tampoi
tiba-tiba datang pompan dari spore
pohon badan si ayam dipotong lapan blas
lantas diseludup masuk ke spore

begini la naseb ko ayam
nak main kat padang pon tak senang
dah la kena kelar leher, badan kena potong pula
siap diseludup kemudiannya!!


digoreng lembab2 dan dimasak sama lada:
jadila kamu

si AYAM PADANG:




Kaedah memasak si Ayam Padang:

1. bahan2 nk blend:
cili padi
lada merah
belacan
buah keras
bawang putih
bawang merah

2. ayam digoreng lembab-lembab (separuh masak)

3. kemudian tumis bahan2 yg blended, masukkan serai yg diketuk2. bila separuh kering, masukkan ayam dan perah sebiji limau kasturi @ separuh biji lemon

3. masuk santan pekat: sikit je. kalo banyak nt rasa lemak sgt dan cepat ngantuk (haha tiba-tiba tau!)

4. bila sudah terbit minyak maknanya sudah masak. buleh cedok masuk lam pinggan, amik kamera, snap pic dan masuk lam belog ena

sekian tima kasih. i lap u!


tiba-tiba je aku tepek resepi
memang dasar pening la aku nih!! hahaha
korang layan je la.. buat la kunun2 aku masak sendap tau!
muahahaha

ica dipetik sebagai berkata: saya gembira. abam takde.
dia ikut abah bawak kak iQa p klinik. dapat sy tinggal berdua ngan mama...
huh kenapa la mama ni.. pening je muka dia hahaha




------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
2 Responses
  1. mama banyak benda nak pikir la ica. sebab tu dia nampak pening. hehe


  2. kmieja Says:

    eiiii comeiiinyaaaa.........:):) muahh muahhh dr. auntie:):)


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back