ena
dulu masa iQa kecit, dia ni takut lelaki tau..
penah sekali mak ngan kakak aku bawak dia kuar
pi makan ngan boyfren kakak aku
pastu aku datang la kat kedai makan tu..
aku tgk iQa tgh peluk mak aku sambil depan muka (atas meja) hadang ngan henbeg beso
dia diam je tenung henbeg tu.. muka merah2 pas nanges, aku tanya le apasal..

mak aku: ni haa anak ko ni takut tgk si boyfren kak ko melalak sampai biru2 muka.. taknak duduk langsung buat malu kompeni..! pening mak tgk!
last2 hadang ngan beg ni haa dia tak nampak baru dia diam.
tapi dok peluk lengan mak ni dari tadi. cemana nak makan!!

aku: hahahah dia mmg penjakun sket mak wakakaka!

banyak lagi tragedi si iQa penakut lelaki ni tau! ngan abg2 aku pon dia melalak nk pengsan
ntah apa kes ntah..

haa.. sekarang da beso.. da takde la gitu kan?
skang turn adik dia la plak bikin aku pening
minah ini.. sepanjang balik raya aritu meragam aje tau! p sana nanges p sini nanges
pastu takleh la aku nk tinggal kejap pon.
aku kuar p kedai ngan pidaus, balik umah suma orang tgh pening sbb ica nanges tak berenti
mengamok2 taknak ngan suma orang. padahal selalunya dia ok je ngan adik aku
tp dia naik hangen kalo aku takde.. eeii budak ni

masa kat kg dia main kejap2 je. selebihnya meragam la nanges la..
pastu dia taknak makan langsung okeh! tido pon kejap2 aje
mana la tak meragam kan?
kat umah MIL aku, laaaaagi lah! woih raya pon tak senang tau aku!
asek nanges je dia ni..
sampai pidaus tak sabo nk lik umah. kalo ikut plan ari rabu ptg baru nk lik spore
tapi selasa kami da gerak lik spore
hehehe bagus bagus.. ekeke..

bila balik rumah, elok je kembali pada perangai asal tau
tido main dan makan seperti biasa
pidaus kata dia ni mmg suka dok umah. tak suka berjalan
tak macam aQim yg sng bawak diri dan kemaruk berjalan (mcm mak dia)

lepas 2hari dia tido tido tido
skang da seperti sediakala.. buat muka lawak
sengih sana sengih sini.. tak meragam langsung tau

mood menconteng pon da kembali seperti biasa


geram je aku nengok. sebagai balasan kat dia yg meragam sepanjang raya..
kami potong rambut dia!! muahahaha

kak iQa kata rupa ica da macam edna the incredibles hahaha





------------------------------------------------
jika kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti....
3 Responses
  1. Rizziela Says:

    siap ada rambut raya lagi tu..comel


  2. Cloud E Says:

    haah la..muka ica sama ngan edna...


  3. Ana Says:

    hahaha..time akak pegnenkan Iqa dulu xsuka jalan2 kot..tue yg dia xsuka jalan tue..lebih suka dok umah..

    comel rambut baru Iqa laa..auntie like..


Related Posts with Thumbnails

Follow me, i will follow u back